Begin: Paris Eind: Frankfurt Dagen: 10 Nachten: 9 Prijs: Vanaf €4.290

Van Normandië naar de Ardennen

Ga met ons mee op deze elfdaagse reis met speciale aandacht voor de Slag om Normandië en het Ardennenoffensief. We beginnen met een bezoek aan alle vijf de stranden waar op D-day de geallieerden geland zijn en volgen dan hun opmars verder Normandië in naar Saint-Lô, veroverd onlangs het moeilijke terrein met de vele heggen, en Falaise, waar de geallieerden probeerden de Duitse troepen in te sluiten. Van Normandië reizen we door naar België, om daar plekken te bezoeken waar tijdens het Ardennenoffensief de omsingeling van Bastenaken en het Bloedbad van Malmedy plaatsvonden. Daarna brengen we een bezoek aan Amerikaanse Begraafplaats van Luxemburg, laatste rustplaats van generaal Patton.

Book the tour

Tour Operator: Beyond Band of Brothers Tours

811 Corporate Drive, Suite 108
40503
Lexington
United States
+1-888-335-1996

Op de kaart

Dag 1

De reizigers worden verwelkomd op luchthaven Charles de Gaulle in Parijs en per tourbus naar Normandië gebracht. 's Avonds wordt het reisprogramma gepresenteerd en kunnen de reizigers zich voorstellen onder het genot van een welkomstdrankje.

Dag 2

De dag begint met een bezoek aan het Dead Man's Corner Museum in Saint-Côme-du-Mont, waar u voorwerpen uit de Tweede Wereldoorlog kunt kopen, zowel authentieke objecten als replica's. We stoppen bij het monument bij Manoir de Brecourt, waar de beroemde aanval van Easy Company op de Duitse batterij kanonnen plaatsvond. 's Middags is het tijd om Utah Beach en Sainte-Mère-Église te bekijken.

Foto's van dag 2

Dag 3

We beginnen de dag met een bezoek aan Omaha Beach en de Amerikaanse militaire begraafplaats in Colleville-sur-Mer. De dag gaat verder met een tocht naar Pointe du Hoc, waar 'Rudders Rangers' de steile kliffen beklommen om de kanonnen die de stranden beschoten uit te schakelen.

Foto's van dag 3

Dag 4

De dag begint met een tour naar Longues-sur-Mer, met de enige Duitse geschutsbatterij in Normandië waar nog de originele kanonnen in staan. Daarna reizen we door naar het dorpje Arromanches-les-Bains voor een bezoek aan de Cinéma Circulaire en Gold Beach, waar de Mulberryhaven nog te zien is. 's Middags stoppen we bij Juno Beach en Sword Beach en steken we de Pegasusbrug over.

Foto's van dag 4

Dag 5

's Ochtends bezoeken we Mont Saint-Michel en de bezienswaardigheden van het eiland. 's Middags bekijken we plekken die een rol hebben gespeeld in de opmars van Patton in de omgeving van Avranches. Op de terugweg naar het hotel stoppen we in Saint-Lô.

Dag 6

Na een ontbijt in Normandië reizen we naar België. Onze bus is voorzien van een entertainmentsysteem en onderweg wordt er regelmatig gestopt.

Dag 7

's Ochtends bekijken we de plekken waar het Ardennenoffensief zich afspeelde. We stoppen bij het Mardassonmonument, dat de standvastigheid van de geallieerden gedurende deze cruciale periode herdenkt. Ook bekijken we deze ochtend de schuttersputjes in het Bois Jacques. Na de lunch bezoeken we het Bastogne War Museum.

Foto's van dag 7

Dag 8

Vandaag verkennen we het noordelijk front van het Ardennenoffensief. We reizen naar Malmedy, La Gleize en Stavelot, waar we de opmars en ondergang volgen van de Kampfgruppe van luitenant-kolonel Jochen Peiper en stilstaan bij de wreedheden die werden begaan door de SS-troepen.

Dag 9

's Ochtends rijden we naar de Amerikaanse Begraafplaats van Luxemburg, laatste rustplaats van veel parachutisten van de 101ste Luchtlandingsdivisie, en ook van generaal George S. Patton. 's Middags bezoeken we het Nationaal Museum voor Militaire Geschiedenis in Diekirch, waar 's werelds grootste tentoonstelling over de Tweede Wereldoorlog te zien is.

Foto's van dag 9

Dag 10

Na afscheid te hebben genomen, worden onze gasten naar de luchthaven van Frankfurt gebracht voor hun terugvlucht.

We zijn bezig met het testen van wat nieuwe functies, dus de website kan wat traag zijn, excuses voor het ongemak.