Begin: Paris Eind: Munich Dagen: 11 Nachten: 10 Prijs: Vanaf €4.290

Beyond Band of Brothers

De groepsreis Beyond Band of Brothers neemt u mee op een elfdaagse reis door Normandië, de Ardennen en Beieren. In Normandië bezoeken we alle vijf de stranden waar op D-day de geallieerden geland zijn, en bovendien de Amerikaanse militaire begraafplaats van Normandië. Van daaruit reizen we verder naar België, om daar bij Bastenaken, Malmedy en Stavelot de plekken te verkennen waar het Ardennenoffensief zich afspeelde. Tijdens ons verblijf in München brengen we ook een bezoek aan het beruchte concentratiekamp Dachau en worden we rondgeleid door een gids die ons de stad laat zien als de geboorteplaats van de nazipartij. Tot slot brengen we een dag door bij het Kehlsteinhaus, ook wel bekend als Hitlers Adelaarsnest, en bezoeken we Dokumentation Obersalzberg, een tentoonstelling boven op het ondergrondse bunkercomplex dat het laatste verdedigingsbolwerk van de nazi's had moeten zijn.

Book the tour

Tour Operator: Beyond Band of Brothers Tours

811 Corporate Drive, Suite 108
40503
Lexington
United States
+1-888-335-1996

Op de kaart

Dag 1

De reizigers worden verwelkomd op luchthaven Charles de Gaulle in Parijs en per tourbus naar Normandië gebracht. 's Avonds wordt het reisprogramma gepresenteerd en kunnen de reizigers zich voorstellen onder het genot van een welkomstdrankje.

Dag 2

We beginnen de dag met een bezoek aan Omaha Beach en de Amerikaanse militaire begraafplaats in Colleville-sur-Mer. De dag gaat verder met een tocht naar Pointe du Hoc, waar 'Rudders Rangers' de steile kliffen beklommen om de kanonnen die de stranden beschoten uit te schakelen.

Foto's van dag 2

Dag 3

Vandaag verkennen we Utah Beach. We stoppen bij het monument bij Manoir de Brecourt, waar de beroemde aanval van Easy Company op de Duitse batterij kanonnen plaatsvond. 's Middags is het tijd om Utah Beach  en Sainte-Mère-Église te bekijken. De dag eindigt met een bezoek aan het Dead Man's Corner Museum in Saint-Côme-du-Mont, waar u voorwerpen uit de Tweede Wereldoorlog kunt kopen, zowel authentieke objecten als replica's.

Foto's van dag 3

Dag 4

De dag begint met een tour naar Longues-sur-Mer, met de enige Duitse geschutsbatterij in Normandië waar nog de originele kanonnen in staan . Daarna reizen we door naar het dorpje Arromanches-les-Bains voor een bezoek aan de Cinéma Circulaire en Gold Beach, waar de Mulberryhaven nog te zien is. 's Middags stoppen we bij Juno Beach en Sword Beach en steken we de Pegasusbrug over.

Foto's van dag 4

Dag 5

Na een ontbijt in Normandië reizen we naar België in onze van alle gemakken voorziene tourbus, met onderweg regelmatig een stop.

Dag 6

's Ochtends bekijken we de plekken waar het Ardennenoffensief zich afspeelde. We stoppen bij het Mardassonmonument, dat de standvastigheid van de geallieerden gedurende deze cruciale periode herdenkt. Ook bekijken we deze ochtend de schuttersputjes in het Bois Jacques. Na de lunch bezoeken we het Bastogne War Museum.

Foto's van dag 6

Dag 7

Vandaag verkennen we het noordelijk front van het Ardennenoffensief. We reizen naar Malmedy, La Gleize en Stavelot, waar we de opmars en ondergang volgen van de Kampfgruppe van luitenant-kolonel Jochen Peiper en stilstaan bij de wreedheden die werden begaan door de SS-troepen.

Dag 8

Onderweg naar München brengen we een bezoek aan de Amerikaanse Begraafplaats van Luxemburg, laatste rustplaats van veel parachutisten van de 101ste Luchtlandingsdivisie, en ook van generaal George S. Patton.

Foto's van dag 8

Dag 9

's Ochtends bezoeken we het beruchte concentratiekamp Dachau, waar een museum verhaalt over de wreedheden van de nazi's. 's Middags neemt een lokale gids ons mee op een rondleiding door het München ten tijde van het Derde Rijk.

Dag 10

Vandaag bezoeken we Berchtesgaden, waar Hitlers Beierse buitenverblijf en het Kehlsteinhaus stonden. We beginnen met een prachtige rit door de bergen naar het Kehlsteinhaus zelf. Daarna brengen we een bezoek aan Dokumentation Obersalzberg, een tentoonstelling boven op het ondergrondse bunkercomplex dat het laatste verdedigingsbolwerk van de nazi's had moeten zijn.

Dag 11

Na afscheid te hebben genomen, worden onze gasten naar de luchthaven van München gebracht voor hun terugvlucht.

Highlights

We zijn bezig met het testen van wat nieuwe functies, dus de website kan wat traag zijn, excuses voor het ongemak.